Tulevaisuuden tavoitteiden saavuttamiseksi täytyy tietää ensin, missä mennään nyt. Siksi matkamme asiakkaan kanssa alkaa lähes poikkeuksetta nykytila-analyysistä. Nykytila-analyysi auttaa selvittämään liiketoiminnan tärkeimmät kehityskohteet, kirkastamaan tavoitteet sekä priorisoimaan tarvittavat toimenpiteet ja työkalut liiketoiminnan kehittämiseksi.
Nimestään huolimatta nykytila-analyysi tähtää tulevaan. Muodostamme kattavan kokonaiskuvan siitä, mihin suuntaan liiketoimintasi on kehittymässä ja miten liiketoiminnan eri osa-alueet pelaavat yhteen. Kun tiedät liiketoimintaasi kuuluvat riskit, tulevaisuuden muutoksiin on helpompi varautua. Kilpailussa pärjätäkseen yrityksen tulee kasvaa, ja taloudellisten tulevaisuudennäkymien kartoitus nykytila-analyysin avulla antaakin taloudellisen kehityksen suunnittelulle vahvan pohjan. Asetettujen kasvutavoitteiden saavuttamiseksi etsimme jokaisen asiakkaan kanssa juuri heille sopivat ratkaisut liiketoiminnan eteenpäin viemiseksi ja varmemman liiketoiminnan saavuttamiseksi; emme kerro vain sitä, missä on kehittämisen varaa, vaan tarjoamme konkreettisia ja toteutettavissa olevia ratkaisuvaihtoehtoja.

Karsi turha tekeminen ja keskity tehokkuuteen
Yrityksen liiketoiminnasta saatavan datan ja informaation avulla voimme selvittää tarkasti, mitkä tekijät ovat asiakkaan liiketoiminnan vahvuuksia ja missä heikkoudet piilevät. Nykytila-analyysin yhteydessä arvioimme käytössä olevien järjestelmien toimivuuden ja yhteensopivuuden optimaalisen tehokkuuden kannalta. Jokaisen yrityksen on tärkeää miettiä läpi omien prosessiensa tehokkuutta, sillä mitä enemmän aikaa säästyy eliminoimalla ylimääräisiä työvaiheita ja hallinnollisia töitä, sitä enemmän yritys pystyy keskittymään ydinosaamiseensa. Edellä mainittujen seikkojen vuoksi toimintamme keskittyykin automatisoimaan ja karsimaan liiketoiminnan aikaa vieviä prosesseja, jotta toiminta tehostuu ja resurssit voidaan keskittää olennaiseen.
Yrityksen toiminnassa asiakkaat ovat aina liiketoiminnan keskiössä. Aina ei ole kuitenkaan selvää, kuinka kannattavia eri asiakkuudet ovat. Esimerkiksi suurikaan asiakas ei ole välttämättä liiketoiminnan kannalta optimaalinen.
Nykytila-analyysi lisää asiakastuntemusta
Nykytila-analyysin myötä asiakasryhmien tuntemus kehittyy, joka auttaa hankkimaan uusia asiakkaita kannattavasti, parantamaan asiakaskokemusta sekä tunnistamaan ne tekijät, jotka vaikuttavat asiakaspoistumaan. Nykytila-analyysi antaa myös tarkat tiedot siitä, mitkä ovat yrityksen tuottavimpia asiakkuuksia.
Meillä sinun etusi tulee ensin. Tavoitteenamme on yhdessä yrityksen omistajien ja johdon kanssa kasvattaa asiakasyritystemme liiketoiminnan tuottavuutta, kannattavuutta ja ennakoitavuutta. Haluamme olla asiakkaillemme pitkäaikainen toimittaja ja kumppani, ja siksi asiakkaan hyvä kokemus palveluistamme on meille tärkein tavoite. Tyytyväiset asiakkaamme arvostavat erityisesti sitä, että pidämme kiinni sovitusta, työn laatu on korkeaa ja kustannustaso pysyy liiketoiminnan kannalta sopivissa mittasuhteissa.